torsdag 2 juni 2011

Vad är en stjärnvinst??

JA, visst är det dem där 2 kg kexchokladen på Liseberg som  det där paret som står ett snäpp till höger om dig alltid vinner och ändå inte ser glada ut.(För vad är kexchoklad om man inte får ligga?)
För om man tänker efter..( efter att man har klagat på att man aaaldriiig vinner nåt). Så har man ju vunnit stjärnvinster om och om igen. Hela livet.

Jag kan säga att jag vann min första stjärnvinst, 1982 sekunden efter läkaren smiskade liv i mina små bebis  lungor och sträckt över mig till världens goaste pappa turk ( som hade hunnit svimma två ggr av nervositet och spillt kaffe över sig själv på Sahlgrenskas förlossningsavdelning.) Jag fick världens finaste föräldrar och en storebror, fulla av kärlek som bevisat om och om igen att de alltid kommer att ställa upp för mig oavsett hur många gånger jag klantat och tänker klanta mig.

Nästa STORA stjärnvinst fick jag 1991 ,påkörd av en spårvagn, med ambulanspersonal som bokstavligen drog ut en livlös 9 -åring under spårvagnskarossen.  Under 5 år hade två barn hade dött  på exakt samma plats. Jag klarade mig med 8 stygn och en bula. Jag fick leva. Stjärnvinst? Ja!!

Sedan dess har Stjärnvinsterna trillat ner en efter en. Alla Stjärnvinstvänner, Stjärnvinstresor, Stjärnvinstjobb, Stjärnvinstdagar över huvudtaget... kom igen kompis . Du får vara frisk, Du får leva! Stjärnvinst!

Så gå och köp dig en ploppchoklad håll truten och tacka din lyckliga stjärna!!!



Idag,Två stjärnvinster med varsin stjärnvinst.


Hemlig stjärnvinstplats Frascati =)


Lisen "stjärnvinst" Runsten
Bättre en två kg Toblerone.. ANYDAY!!
Stjärnvinst- andra sidan av detta fönsterglas.
Dem jag jobbar med. Hallå!!?? Stjärnviinst!!


Sol genom trädtoppar ( I rom ) .. vill du höra det igen?? STJÄRNVINST!!

 Jag har tusen bilder till.. men du fattar poängen va?

Ha en grym kväll din lilla..... stjärnvinst!! puss!!

3 kommentarer:

  1. Hela du är ju en enda stor Stjärna! Och tack för att du får mig att uppskatta livet lite extra... KRAAAAM

    SvaraRadera
  2. Tack för att du är du snyggmamma M! ses snart?

    SvaraRadera
  3. Du e väl den sötaste iallafall...

    SvaraRadera