måndag 18 mars 2013

Hej, det är något fel på mig..


sa jag något kort och något överdramatiskt till den supertrevliga läkaren idag..

Ja, jag har aldrig haft någon här som kommit hit och betalat en patientavgift bara för att fika lite med mig så jag tror dig sa hon leende.. Vad tror du är fel på dig ?

Jag svarade inte på hennes fråga.. jag frågade en ny fråga istället.
- Vad hade du gjort om någon hade betalat en patient avgift och kommit in med två bullar och en kaffetermos bara för att fika med dig?

- Det hade kunnat vara en otroligt romantiskt gest samtidigt som den hade kunnat var lite sinnessjuk, beror ju helt på vem den personen är.. i vilket fall hade jag inte velat slösa mina andra  patienters tid på fikapauser.. så hahah!.. då ska vi se vad är det som inte känns rätt med dig..

Jag vill säga vad som inte känns rätt med mig men klämmer först in en fråga för jag kan inte hålla mig..

-Erkänn att du hade stulit lite patient tid för lite fika time om det va självaste Johnny Depp som klev in här nu!!??? Du vet bara klev rakt in och typ , Hello, would you like to fika en stund?

Direkt efter säger jag..

Eh. just... det, jag är väldigt frusen, iskall om händerna och trött hela tiden, sådär så jag nästan somnar ståendes typ tom..när  jag väntar på spårvagnen..eller pratar i telefon.. har varit det i flera veckor nu..och måste nog kolla blodvärden osv..

Vi kollar allt medans hon snabbt förklarar att hon inte är ett fan av Johnny Depp och jag muttrar att det spelar väl ingen roll, det är fortfarande the Pirate of the Carribian som traskar in här juh..

När jag ska gå säger hon Berna! Mindre stress och socker och mer spenat och meditation..
och du..  jag vänder mig om och tittar på henne..
Chris Pine..
-Ja?

Chris Pine...hade fått en 5 minuters kaffepaus..
-Ahaaa..Jag garvade och tänkte japp kaffe paus och en säkert en väldigt, väldigt obligatorisk hälsokontroll.. hihi!

Tycker allt är du är värd en liten fika..



Chris Pine. Rekommenderad av Göteborg läkare.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar