onsdag 19 juni 2013

Jag älskar ösregn. När jag sitter inomhus med en kopp varm choklad och tittar ut..

Jag tror att många håller med mig för när jag klev av vagnen på Brunnsparken och in 5 minuters monsunen, kunde man höra svärande höga missnöjen samtidigt som människorna runt mig flydde in under och trängdes obekvämt i busskurer under tak kanter och parasoller. Hellre trängas besvärat än att bli blöt och miserabel.

Regndropparna var så tunga mot paraplyet att handskaftet skakade i min hand. Gatorna blev spöklikt tomma och endast när bussen eller spårvagnen rullade in sprang göteborgarna i ren actionanda ut och rakt in genom de öppna dörrarna.

Ett ganska normalt beteende egentligen.
Det ösregnar. jag vill inte bli blöt. Jag springer.

Den som inte var normal var den lilla medelålderskvinnan på min hållplats med tom blick och hängande armar som lät de tunga regndropparna vattenkamma hennes långa hår längs med kinderna.
Hon försökte inte ens. Människor sprang förbi, stötte till henne med sina väskor, klämde in sig bland de redan 14 personerna i busskuren, täckte för sina huvuden med tidningar eller stod lyckligt under sina paraplyn. Hon stod kvar, utan en min och blev regnad på. Jag gick mot henne..

Hon utstrålade uppgivenhet eller kanske var det acceptans men det skar lite i hjärtat på mig.
Jag ställde mig bakom. Tittade ner och såg att henes fötter plaskade omkring i de genomblöta beiga ballerinaskorna.

Då drog det i turkervern. Jag blev ohyfsad och ställde mig närmre, sedan närmre och helt plötsligt stod jag väldigt nära snett bakom. Det slutade regna på henne.
Hon tittade upp och in i mitt paraply och sedan på mig.

Jag försökte le ett självklart leende och kände mig som Lufsen som precis rullat över köttbullen till Lady.
Hennes tomma blick fylldes med värme och hon log och tecknade ordet tack..Tummen mot haken och i en linje neråt.
Mina teckenspråkskunskaper är obefintliga så hon fick en tumme upp och glad Lufsen blick.

Man kanske ska göra såhär lite oftare tänkte jag för mig själv. Nå ut till någon. bara lite grann. Det är inte alltid man vill ha köttbullen eller behöver den. Men den är liksom mysig att bli erbjuden..


Annars har jag haft en riktigt mysig födelsedag igår tillsammans med min älskade familj och idag med hela älsklingens familj som kom förbi med ett stort efterskottsgrattis.Underbart!


Födelsedagsfrulle

Födelsedagsfika
Pappas famous köttfärslimpa med maaasa vitlök i!

Mina fina

Vackert blomster från mina goa Päron

Söta sms, mms, telefonsång och Facebook Grattisar hela dagen =)
Idag , bortskämd med detta!

och en sprakande UFO blomma på tärtan =)

Smaskigt

Av svärförädrarna fick jag denna fantastiskt vackra flarra parfym.







oc h nu är jag en lycklig och glad tjejsom somnar närsomhelst..puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar