fredag 18 maj 2012

Cancer

och barn är två ord som bara inte går ihop i mitt huvud..

Att inte hinna fylla 5 och inte få vara med längre är en orättvisa ( bland många orättvisor) jag inte riktigt kan koppla.Visst blir det för mycket ibland med allt som händer i världen och visst är man bara människa så hur ska man hinna/orka engagera sig i andra när livet är så fullsmockat och i bland tungt för en själv?

Tills det händer en själv?


Alla. kan. göra. något.


Jag skulle inte nog kunna säga hur mycket jag beundrar människor som tar sig tid och energi att hjälpa andra. I både stora och små skalor.

Därför vill jag  be er gå in på den här länken "Vi kämpar för livet"och kika på vad mina fantastiska kollegor, eldsjälarna på Sportlife sysslar med just nu. Nämligen att på ett långsiktigt sätt hjälpa till att finna botemedlet mot Cancer och just denna gång för alla våra kids. Kanske vill du vara med?

Din insats räcker riktigt långt.

Jag vet att jag iallafall kommer vara där och sälja på dig mina kaloribomber till Cupcakes som en äkta marknadsturk och skicka mina pengar oavkortat till genierna därute som jobbar stenhårt på att öka chanserna för att en liten 5-åring ska få chansen att få finnas. Klicka här nu. Nu. NNnnnnu!

( Sen... bokar du upp dig =) ..2:a Juni Lindholmen.)

Vi kämpar för livet!!!

Ps.Vardagshjältar och eldsjälar finns överallt omkring oss. Jag vet.. Här kommer exempel

Min fina vän Lisen jobbar här. Ending hunger..

Micke inspirerar alla som kommer till hans klasser att bli det bästa de kan vara..

Min favvo värmlänning Fredrik B lär tjejer försvaras sig själva i Krav Maga.
 
Goingarna Björn,Stefan och Victor, spelar fotboll för de hemlösa.

och sen ett foto jag inte kan glömma... (Roms konstmuseum..)
Ta hand om er och varandra.

1 kommentar:

  1. Botemedlet verkar redan finnas, men det är flera som tjänar mycket pengar på att folk är sjuka.

    http://technorati.com/lifestyle/article/the-cure-for-cancer-has-been

    SvaraRadera