måndag 13 maj 2013

Aldrig sett så många par tindrande ögon..

här på Nordic Wellness kontoret som jag gör nu.

Jag tänker inte skvallra, jag tänker inte säga vilka det är men..

Nyförälskelserna hänger i luften och när jag under lunchtimmen sneglar upp från min Felix spenatlax gratäng ser jag dimmiga blickar och darriga fingrar som exalterat knappar kärlekssvar på sina Iphones.. och sen ler de så där dregligt-fånigt  och smittar oss andra att le tillbaka för att de är så förbaskat gulliga.

Been there. ;)

Det här är iallafall vad nyfunnen kärlek kan göra med dig.

Lyfta dig 10 cm från markens yta och knuffa runt dig i rosa fluffiga moln med små sockrade vingar.
Gör dig naturligt ,fluffigt hög,längtandes efter det där sms.et och sedan hoppa till med ett litet wiiiie när det väl kommer så att vi andra som sitter bredvid börjar skratta..

Vad som händer sen 12 månader senare när det är vanligare att se din partner i mysbyxor med punschpralin strössel på hakan än i ett par tajta jeans och plattångs lockat hår det är heeelt upp till oss själva.

Hur håller man kärleken levande?

Jag tror att det är den fullständiga förståelsen ,vetenskapen och tacksamheten över att man har valt varandra som leder till att man är rädda om varandra.

Att man aldrig slutar kramas eller pussas eller att vara nyfikna på hur den andra känner och tänker.
Att aldrig sluta skapa äventyr i hop.
Att förstå och försöka sätta sig in  i den andras problem och vara så stöttande man kan.
Att vilja varandras bästa.
Att inte föra varandra bakom ljuset
Att vara stolt över den man har valt och stå för den personen.
Att man faktiskt kliver ur sina mysbyxor, tar på sig sina tajta jeans och fixar håret och går ut och är bästa vänner ihop.
Bonus.  Ligg också. Det är bra ! :)

Stefans föräldrar firade  40 år som gifta härom veckan och just då frågade jag faktiskt hans mamma vad som var hemligheten bakom dessa 40 år.
Svaret var att man helt enkelt hade så förbaskat kul ihop och det kändes som ett jäkligt bra svar.
Att ha kul och njuta av livet ihop och aldrig sluta vårda ditt förhållande/ vattna din gräsmatta.

Jag har haft ett par riktigt fina veckor bakom mig.


Hipphipp hurraaa för fina Lena och Olle 40 år tillsammans i år!


Min egen karl fick lite uppskattning av mig,
när han cyklade Göteborgs girot loppet och in i mål i lördags.

Blivit bjuden till vinkällaren , med gott bubbel och tapas, bara han och jag. Denna Moät pryds med Swarovskikristaller och bor tillsammans med sina syskon i Stefans vin fack. Mer om vinkällaren och hur du kan hyra ditt eget vinfack kan läsa om du klickar här....
http://www.gbgvin.se/

Invigt grillen, med sköna burgare och gött sällskap!

Haft mina tjejer över på drink maraton!



och massa annat mys som gör livet värt att leva.
Ha en skön vecka nu och glöm inte vattna gräsmattan därhemma! ;)
Puss!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar