onsdag 6 november 2013

Han höll om henne hårt och tittade ömt på henne med sin isblåa blick.. -Jane..

..jag har saknat dig, Jane..

Åå.. där var hon så borttrollad att hon lika gärna kunnat stå i elefantdynga upp till midjan utan att märka det.

Jag med. Jag hade kunnat stå med det upp till halsen. Thor hade kunnat tappa sin jättehammare på min fot och jag hade bara lett lite fånigt och sagt något djupt och riktigt uttrycksfullt som -Tihi.

Jag bara måste vända mig om för titta på alla andra tjejer som sitter där med mig i biosalongen och de är lika dimmiga i blicken som jag.. på nivåer där man missar munnen och trycker upp lite popcorn i näsan.. jag tittar på killarna í fåtöljerna bredvid.. de letar fortfarande efter den där godaste biten i gott och blandat påsen och den verkar finnas jääävligt långt ner..

När de tittar upp spelas en helt annan scen där Thors hammare smackar sönder onda varelser från andra världar och vips har de dribblat bort de viktigaste för sentimentala brudar som mig.

Jag är fortfarande kvar i den blöta kyssen..

Vad är det med oss kvinnor och slow motion ömhet på bioduken?
Varför suktar vi efter filmvampyrer med svår blick och en miljon nyanser av grått böcker .. Är inte det där inte farligt för vår verklighet?

Jag tittar på min egen karl. Under ett själviskt och filmskadat ögonblick försöker jag minnas när han senast höll om mig hårt och tittade på mig med sin brungröna blick och sa Bernie.. jag har saknat dig, Bernie. Jag tittar på filmduken igen. Thor kliver runt med sina två oxar till lår . Han är hård och superhjälte manlig ..åter tillbaka till min kille som vänder blicken mot mig och ler lite charmigt. Han ser ut som en valp. En glad valp och sen minns jag.

Att det är han som lagar min favvorätt och lägger en tallrik över för att hålla den varm och sen skriver S hjärta B .. på tallriken..med ketchup.

Han sms:ar ofta och frågar om han ska hämta mig och köra mig hem fastän jag vet att han befinner  sig på andra sidan stan.

På morgnarna brukar han stå i fillingarna och mima till "dead ringer for love" så att jag sätter havregrynsgröten i halsen.

Han pussas sådär hårt över hela ansiktet som jag älskar och säger att jag är hans lilla loppa och jag vet att skulle jag någonsin ringa och säga att jag behöver honom skulle han vara där på två röda med eller utan hammare. /( en vanlig från Claes Ohlson)

Det hade Thor aldrig gjort... mimat till dead ringer for love alltså..





okej ..men kan du mima till dead ringer for love?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar