måndag 24 mars 2014

Exkjuusseee mooa!

Je suis an retar commé ta bituu´.. fattar du??

Näe.. inte jag heller.

Men jag tänkte jag kunde plocka upp några sensuella fraser när jag landar i romantikens frustande stad på fredag, där baguetterna alltid är nybakade och det står baskerfransmän och tvinnar sina mustascher i varje hörn och plötsligt utropar Sacré Bleuu!!! när det ser något häpnadsväckande.

Om jag har några förväntningar på Paris..?..tja.. när du ändå undrar..

Jag vill trippa/studsa omkring i randiga kjolar och vara fyra instagramfilter vacker hela tiden, och min trollkarl kommer lyfta upp mig i slowmotion ( och tappa mig som en komocka eftersom han har taskig höft och jag har käkat för många semlor de senaste 20 dagarna) till ledmotivet av.. " I´ve hade the tiiime of my Life"

Men det kommer bli att vi sitter på en vacker restaurang där jag beställer lax men får sniglar som kostar 100 spänn styck och Stefan kommer skoja nåt om att sniglarna försökte spurta men inte var snabba nog innan de fångades in till min känsliga förfäran...

Jag vill hångla till dånade kyrkklockor i solnedgångens Notre Dame och låta 100-tals duvor svepa förbi oss utan att träffa oss med duvskit en enda gång, äta alla bakverk som finns i västra Paris och sen komma hem och söka till "Du blir vad du äter"...

Det som är det bästa med detta egentligen är att jag har övervunnit min enda och djupaste fobi. Flygfobin.
För ca 5 år sedan vek jag nämligen av från boardingkön med tårar i ögonen och en klump i halsen. Jag missade min första Paris resa och fick ångra det bittert.

Men jag har jobbat på min rädsla och när är jag tillbaka och nu blir det Saccreee bleeeuuuu för hela slanten!! <3 =)

Hello, you little pretty city!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar