måndag 31 mars 2014

No ,. no ,no not lift, bot rajt, then lift, zen rait again..and zen streeeit öhed.


Den franska chokladförsäljerskan borde fått ett pris för sitt tålamod när hon försökte förklara vägen till världens mest berömda falafelställe i det mysiga området Marais i Paris.
Hon hade snälla gråblå ögon under luggen som tittade på min provsmakar mun ibland och då torkade jag automatiskt av den och tänkte att så små nötkrokantfylldachoklad ägg kan bara kladda runt två typer av munnar. Min och 5 -åringars. Jag måste gå en kurs.

Jag skrattade skyldigt och ursäktande och sa att det var tur att jag inte jobbade där för då hade jag ätit dem ur deras verksamhet, samma här sa hon helt seriöst och när vi var en minut från att starta gruppen " Äter oss till konkurs" på Facebook knackade det på rutan och älskling som tålmodigt inte ätit choklad och dessutom väntat snällt,slet oss från chokladdimman.
Jag köpte tre askar till mina älsklingar där hemma och slet mig med ett svenskt Aur rovaar!

Att fransmän är trötta på turister, otrevliga och ohjälpsamma stämde bara en gång och det var damen i souvenirkassan som svarade med ett kort NO! och tittade ner i sin tantsnuskbok när jag sa att eiffeltornsnyckelringen var söt och frågade ...om den fanns i guldfärg. Då svarade jag inte så sofistikerat.
-Well thank you for this lovely conversation, hope you enjoy your old lady dirtyasss cheap book.

Sen gick jag ut och njöt av en jordgubbsglass och Eiffeltornet..
De andra fransoserna var underbara med sina underbara plutiga dialekter och de kom t.o.m fram just för att vi såg lite lost ut och pratade med vevande armar och glada munnar.
Maten var ljuvlig, drinkarna kända från "Sex and the city" restaurangen "Kong", helt grymma och viktigast av allt.

Mitt älsklingssällskap. Han var busigt, härligt dampigt rolig, kramades mycket och höll handen extra hårt när vi lyfte och landade och när jag vaknade på morgonen så smekte han mig på kinden och sa god morgon och då spelar det iför sig inte så stor roll vilken stad man vaknar i... <3

 Stort Tack Okan och Erika Almén för era grymma tips, vi följde dem nästan helt och hållet och fick en grym helg!! <3

Kolla in restaurang http://www.kong.fr/




 Vackert va? :D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar