måndag 25 augusti 2014

Hejdå gamla liv..



Nu byter jag rutiner...

För att jag kan och för att jag tror att det är farligt att trampa i ett ekorrhjul.
För att jag inte vill se tillbaka och ångra att jag inte gjorde det..
För att jag behöver lära mig något nytt..

För att jag tror att du måste hjälpa dig själv att uppfylla dina egna drömmar.. Molnen kommer inte skingra sig och droppa nya matematikskills eller en vältränad kropp på dig..

Du får göra det själv.
Så nu gör jag det..

Jag trodde det var försent.. men jag sökte ändå, fick höra att jag ansökte försent, struntade i det och skrev ett mail om att jag ska vara den första person de vaknar upp och tänker på om en endaste person hoppar av. Den där endaste personen hoppade av  ( Man tackar!) och jag fick ett telefonsamtal om att jag var välkommen på intervju..


Jag klev hoppfull in genom dörren och klev ut med en ny utmaning. Jag kom in.

Så.
Nu pluggar jag till skådis. Två hela dagar i veckan ska jag ge mig hän åt bland det roligaste som finns, teater, improvisation, dramatik, manus, känslor hit, känslor dit in och ut ur roller.
och jag kommer älska varje sekund och det känns som en jävligt bra livsinvestering.

Puss! <3




1 kommentar:

  1. Hur går det med dina skådespelardrömmar? =) Stort lycka till. Hoppas vi får se dig på vita duken i framtiden.

    SvaraRadera