måndag 15 juli 2013

Jag var inte 18, jag var inte 22 eller 24 eller... 26..

När jag tog mitt körkort.


Jag tog det idag. 31 år gammal.
Först denna punkten i sitt liv kände cityflickan att det behövdes och förstod, att utan körkort kommer cityflickan inte kommer längre än till just.. city.

Jag är skyldig alldeles för många kompishämtningar från fyllan, skjutsar hem från jobbet, köra hem mammas alldeles för många matkassar och framförallt att kunna skjutsa min älskling till och från Landvetter, vätternrundor och annat sånt när han själv är för trött och behöver softa.

 Se leendet på hans läppar när han kliver in i bilen på passagerarsidan och hittar en splitterny "Vetenskapens Värld och en kexchoklad där det står "Välkommen hem min valpkorv"

Precis som han gör för mig. ( Byt ut V.V mot Elle!)

OCH en dag hoppas jag att jag har några glada halvdampiga, skuttiga ungar som lätt curlade behöver bli skjutsade till sina cirkusclownträningar.. just därför.

Jag är så jävla glad!!!

Man är liksom inte för gammal. För nåt egentligen. Någonsin!!

Tack bästa Zoran och söta frugan Svetlana på Z motor och Trafik för att ni dränkte mig i pepp och kärlek, och micropizza inför alla prövningar.

Jag vill verkligen rekommendera alla fina som läser detta och är sugna på både bil och MC körkort att de ska höra av sig till er och hänga i era grymt fräscha och godisfyllda lokaler med sin Berna rabatt på lektionerna.  =) klicka på .. Bästa körskolan ever!! kika!
( Zoran säger att alla som kommer in och vill ha "Berna rabatten" får 15% på alla körkorts paket, både bil och MC. Boom!!!!!)

Tack alla goa lärare ( Daniel, Micke, Adnan, Malin!) på skolan som jag har fått plåga med turkkörning alá biltjuv och dåliga skämt.


Tack goa vännen Henke Larsson för alla tvångsvarv runt alla rondeller i Göteborg innan jag kunde köra ut snyggt, alla påfarter på motorvägar med en hysteriskt skrattande Berna och att det var du som satt i baksätet med all pepp när jag skulle köra upp!
Du är verkligen en snäll människa och en fantastisk bil och MC lärare som ingen körskola borde var utan!!

Till sist.

Tack kära mig själv för att jag inte gav upp när jag upptäckte att jag inte är en naturbegåvning.
=P 

Hahaha .. nu är jag rätt grym dock. Om man jämför med de andra turkarna a`la biltjuvar i stan ;)


Puss på er.






1 kommentar:

  1. Åh hälsa Henke från mig!! Och stort grattis igen bästa Berna!!

    SvaraRadera