torsdag 18 oktober 2012

Dem e för korta sa jag!!!


utbrast mamma och granskade skrattande, mina kala ben i jeansshorts, rufsiga okammade hår i hästsvans och stora leende upp och ner.

- Mamma seriööööst det är 30grader varmt ute, jag tänker inte vandra omkring som en ihoprullad fårmatta!! sa jag och drog försiktigt i shortsen så att dem skulle dras längre ner mot låren, fast förgäves eftersom de satt ganska tajt.
( Damn you cupcakes!!!!)

Vi stod i mosters vardagsrum i ett 30 gradigt varmt Turkiet, solen gassade och här står kvinnan och har mage att be mig klä mig anständigt!!

 Min moster är en otroligt varm och mild kvinna , hon är sofistikerad ,en riktig dam och jag förstod att hon höll med mamma utan att ha hjärta att säga det till mig..
Hon och hennes jätteomtänksamma karl till man stod nu längre bort i rummet och låtsades som att de inte hörde vårt svenska mammadotter gnabb.

Mamma fortsatte på klingande invandrarsvenska.

Men Beerna, när shortsen är så korta kommer alla att stirra på dina ben och lår och du vet hur det är i det här landet, man får liksom inte vara ifred..

Där avbröt jag henne

-Du jag är 30 bast jag skiter i om de så kan se muttan på mig. Jag har på mig shortsen.
Slutdiskuterat!!
Mamma började skratta och jag bytte rum och beslöt mig för att kamma håret trots allt..

Då hör jag att moster frågar försiktigt vad jag..sa.. det sista..

Mamma: ehm.. hon sa att..hon sa att  det var väldigt varmt och att.. hon är sugen på glass.
Moster, Jahaaa, haah, hon är så intensiv den flickan!
Mamma:  ja,,eh.. hon tycker väldigt mycket om glass..
Jag: på svenska: Nä jag sa att jag tänker ha på mig shortsen om jag så ska visa..
Mamma. (Nervöst skratt)



Hon tycker vääldigt mycket om glass..
  

Det är så här man dricker turk te!!


Traditionell soppmiddag på golvet hos mormor. så himla mysigt!!

Turkiska böneutropare är grymma på att waila.. jag hade velat höra en sjunga "  Iwill always love you" i micken. Det hade gjort min dag.
Turkversionen av Snickers och Twix.. Same shit different name.
Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar