måndag 8 oktober 2012

Lite nervöst

är det allt att träffa släkt man inte hängt med på 15 år. Mycket hinner förändras under den tiden.
Kroppar har åldrats, värderingar byts ut, insikter mognar och jag kan fortfarande inte prata flytande turkiska..
 Crap! Man ska vara rädd om sitt arv säger dem, det är fint att kunna fler språk.. sorry jag var upptagen med att integrera mig i det svenska samhället och missade spara turkiskan på hårddisken bakom pannbenet.

Men det tar jag igen nu under den veckan jag besöker tjocka släkten i den vackra hamnstaden Izmir tillsammans med mammsen.

Min härliga pojkvän undrade om det var nu jag skulle bli bortbytt mot 10 kameler och två får och jobba som hemmafru fast inte riktigt med samma bankontokapital som dem på tv ..för resten av livet..

hmmm.. hemmafru.. ehm nope..  inte riktigt min grej.

 Jag skulle få panik, känna mig inlåst och därför börja tröstäta dougnuts, baka äckligt surdegsbröd, och skriva tantsnusksnoveller i hopp att bli den nya Susan Crosby och andra Harlequin-författare ...och är man en turkisk får dessutom nöja sig med ett tröstäta bulgur, baka äckliga baklava och skriva tantnoveller.. utan snusk .. och seriöst vad är en tantnovell utan snusk?

okej..

men det ska bli skönt med lite ljus och värme ( 27 grader varmt!!!) och lite kvalitetsbråkochtjafsfastmedkärlek tid med min älskade mamma.

Izmir ser ut så här.. och sen annat mys som är värt att minnas från förra veckan..


Hette Smyrna från början och var en kristen stad..Nu är det väldigt blandat med religioner där.. vilket jag älskar.
Kemeralti är en av de stöörsta marknaderna i västra Turkiet och har också de bästa äkta kebabrestaurangerna..
Älskling har blivit morbror för 3:e gången..så fina bägge killarna!!

Mitt söta kex Tessie fyllde år  förra veckan,, heeela 19 .. eh 24... eh 31 blev hon. huraaa!

Jag och Stefan såg TED på bio igår. Hur jäkla rolig som helst var den och jag rekommenderar den varmt!!

Jag och Jakob har börjat skriva på nya låten # Explosions" så jäkla kul

och jag passar på att bada i så mycket solsken jag kan.. för att det är bra för själen..
Pusselusk tantasnusk!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar