tisdag 12 april 2011

Spårvagnsungen tar körkort...

När jag växte upp mellan Lundby och Biskopsgården här i Göteborg blev jag aldrig skjutsad  någonstans av mina (älskade!!) föräldrar, dem hade inte körkort och eftersom jag alltid var på väg någonstans, dansträning, gitarrlektion, kompis, osv så kan man nästan säga att jag växte upp på spårvagnen. En riktig spårvagnsunge som placerade sig strategiskt efter bästa skvallersnacket, utsikten över bron,slippa fyllot ,eller pratiga tanten och trots att jag ibland avundsjukt såg hur vissa av mina extra curlade vänner hoppade in och ur deras pappas nya volvo, älskade och älskar jag att åka spårvagn. Att sitta och(smyg) iaktta människor, deras klädstil, samtal, sinnestämning är ju en del av " the vardags show", och man har ju bjudit tillbaka.. alla extra blöta fredagskvällar då mina stackars medpassagerare önskade att jag hade en off-knapp och jag vet inte om det är för att jag närmar år trettio, men den där pratiga spårvagnstanten blir omkull pratad av ännu pratigare Berna som visst vill veta  varför pensionen inte räcker och att det är rea på fiskbullarna på Willys... skitmysigt juuh!

Körkort har liksom inte varit aktuellt, varför ska man ha något man inte behöver?..


Förutom nu!.. nu har jag gett mig f-n på att ta det.. ( en av allt jag ska greja 2011!!)

Om en och en halv timme ska jag ut och övningsköra med den mycket tålmodige (som önskar att han hade en off knapp på mig ?) Daniel Edenlund på Z Motor & Trafik på Hisingen. Ett riktigt schysst ställe att hänga på.
Jag är beroende av mysiga människor och här känner jag mig hemma.
                                                       Tålmodig körkortslärare och moi!

Är du också en sådär som väntat med att ta körkortet tills du nästan är pensionär men tänker, nä nu jääävlar!
Kolla!

April-erbjudande:

STORA KÖRKORTSPAKETET:
- 20 körlektioner
- Teoripaketet
- Bokpaketet
- Riskettan
- Hyra av bil vid uppkörning

Allt för endast 8990 kr!   


säger jag bara!!.

www.ztrafik.se

 Se till att ha en grym dag nu vännen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar