onsdag 27 april 2011

Alla kan inte älska dig....

 ..men dem som gör det ska du vara j-kligt rädd om..

Har jag lärt mig någonting de senaste åren så är det att vi människor är så olika att fastän man säkerligen med lite vilja kan komma överens med 90% av de man träffar,så finns det 5% därute som av nån anledning (Vilken som helst!!) som inte kommer att tycka om dig, spelar ingen roll vad du gör och säger.. de gillar dig helt enkelt inte, det kan vara kemiskt, fysiskt, psykiskt, ett andra liv där ni var två duellerande knektar som slogs om en fager ungmös kärlek or whatever... you name it!!! ( JUST LIVE WITH IT!!) och du kommer själv att känna likadant ibland, för du tillhör också någons 5%.
Men seriöst, det är bara att acceptera och gå vidare, du behöver inte vara älskad av alla.... FÖR som tur e finns det 20% ( Vaa!? menar jag en femtedel av alla du träffar!!?,, ja detta är Berna statistik)  som kommer att älska dig och resterande kommer förhoppningvis tycka att du är en go snubbe/brud. Så se till att vara rädd om de 20 % du hittar där ute i världen.( LOVAR att du inte har träffat alla än ,Kul vaa!!?) Visa att du bryr dig, jag snackar inte blomster/choklad bud vaaarje dag, det räcker med ord, också..eller kramar ( Kramar är j-vligt bra)

Det GÖR så mycket.

Det är våra vänner och familj som håller våra hjärtan levande. Glöm aldrig det.

Jag trotsade min flygrädsla och flög till Rom för anledningen till en av mina 20%
Det var så värt det, hoppas att mina stackars medpassagerare också tyckte det som blev ihjälpratade av en nervös Berna med mundiarée innan hon helt plötsligt narkoleptiskt somnade( mitt under samtalet) på sätet med  grannpassagerare som såg ut som ett frågetecken...   Ja, jag hade tagit en liten lugnande, ( Fett minuspoäng direkt såklart, men jag erkänner iallafall)

Lisen är en av mina 20% här  i livet. Denna fantastiska människa är den mest omtänksamma själen på den här jorden.( Jag framstår som den onda Grinchen i jämförelse) och hon tog hand om sin barndomsbästis till max i  rOM  Mer om det ( och bilder!) nästa gång.=)

Men du .. skicka ett sms till någon du älskar nu! ( Jag skickar ett brorsan och säger att han är bäst!!!)
Ta hand om dig!

Pöss!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar