söndag 23 oktober 2011

Sucker for old movies..

Ja, det är jag verkligen, skitsvag för alla filmer inspelade på 40 och 50 talen.. älskar de engelska väl artikulerade dialogerna,  film musik dirigerad med en egen orkester, när passion handlade mer om det du hade i blicken,än ännu en porrig underklädd scen. (Det snuskigaste på den tiden var en sån där platt kyss , när läpparna inte rörde sig till 1000 dånande stråkar.. ni vet)

Har precis sett " Roman Holiday"med Vackra Audrey Hepburn och Gregory Peck. Från 1954, helt och hållet inspelad i Rom, min favorit stad. Skitkul att man kände igen näst intill alla platser i alla scener och dessutom på 50-Talet. Herregud vad jag längtar tillbaka nu.

Sjukt vacker ,den där kvinnan.

Någon som vet vart jag kan få tag på såna här posters?

Hon vet inte om det men jag tycker att min söta kompis Ida Sahlin kan vara så sjukt lik Audrey ibland.

En otroligt charmig scen i "Roman holiday" - Prinsessa på vift ( Svenska)


Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar