torsdag 20 september 2012

Hur många gånger har jag varit här nu..

egentligen?? tänkte jag.. när jag stod i kön till kassan där alla söta baskertanter köper sina trisslotter på Coop Backaplan..

De brukar skrapa dem på plats ,(så där så wienerbrödssmulorna på kappkragen ramlar av i skraprörelsen.) och ibland innan de ens har betalat för dem, köper de nya som de skrapar på vägen ut från kön och så blir jag skitsugen på en trisslott för jag tänker nu har de köpt alla nitlotter så nu ligger det 25 papp i en miljon år till mig ,och köper en egen och vinner exakt noll kronor plus moms.

Men idag skulle jag köpa frimärken... igen.. för tredje gången på typ en vecka  och denna gången till alla på kontoret på Sportlife. Jag knör mig glatt förbi baskertanterna och fram till tjejen i kassan.

Vi  känner leende igen varandra.

Det är hon den glada med den superhöga hästsvansen, fräknarna och neonrosa nagellack och jag är jag, hon med den svarta skinnjackan ,glittriga lasvegas naglar och med ögonkontaktsproblematik eftersom jag inte kan slita blicken från kexchoklads påsarna på hylla tre.

Då händer följande.

 Jag..
-Heej.
-Hejsan, hejsan!
-Du jag skulle vilja ha 20 ark frimärken tack.. det blir 1200 va?
- Japp, jajjemän,, mycket frimärken för dig nu..

( Här någonstans tror jag att vi har känt varandra i 10 år, har samma dåliga underbältet ickeexisterande humor och häver ur mig)

-japp haha, jag är en riktig frimärkshora..

Det blir tyst, baskertanten har slutat skrapa...

- Eh,  haha,va sa du sa du?
-Eh...Ja jag är riktigt frimärkshookad nu.. ( Inte ens in närheten kompis men hon vill väl inte tro sina öron)
-Jaha jaja, jo så kan det bli..( Här har hon tappat mig och gör det alla människor med en medel hög socialkompentens gör .. säger nåt, vadsomhelst.

Jag harklar mig, köper två trisslotter en påse kexchoklad och sneglar på baskertanten.
Hon vet att hon inte hörde fel. Hon stirrar på mina slitna Levis jeans med hål på knäna.
Jag vet vad hon tänker.

Att jag kallade mig själv frimärksprostituerad och senare på kafferepet kommer hon och Viola doppa Mariekex och  skaka på huvudet åt mig och alla andra "dagens ungdomar" som varken har hyfs eller hela kläder.

Okej tjing, tjing hör mig själva säga när jag traskar därifrån med mina frimärken..


Frimärkshora? Jag säljer väl inga frimärken.. Varför sa jag inte Frimärkstorsk?

Skitsamma , Trevlig kväll hörrni..


Puss å smask, frimärksfnask!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar