måndag 10 september 2012

Om exakt en månad ...

sitter jag  i ett av sätena i en nedsläckt Lorensberg teater och lyssnar med andakt... på  bla Martha som vid 30års ålder diagnostiserades med cancer och hur hon övervann den..

Jag sitter där för att  jag vet att det finns människor därute som har upptäckt och genom sina livserfarenheter kommit fram till något alldeles speciellt, de kommer stå på den scenen och de kommer att dela med sig..

TED  kommer nämligen till stan.

TED (ideas worth spreading) organiserar de mest fantastiska förläsningarna i Världen, De startade i USA av och i slutna grupper som ville dela med sig av sin kunskap och sina erfarenheter, detta var så bra så att de tillslut beslöt sig för att dela med sig tillresten av världen, så de filmade förläsningarna och la upp allting på youtube.

Varför hålla inne med livsinspiration?=)

Idag kan man tillsammans med miljoner andra lyssnare gå in på youtube och förundras av de utvalda talare som vill berätta om sina livsresor, upptäckter och erfarenheter.

De kan vara allt från astronomer som upptäckt nya planeter, psykologer som förklarar hur depressioner uppkommer, till en kille som upptäckte att han hade en konsttalang utöver det vanliga,  till en kvinna som under större delen av sitt liv kämpat med att stoppa könstympningen av kvinnor i Afrika.

Jag kan inte få nog av dessa fantastiska människor. Varje gång jag ser ett sådant klipp bestämmer jag mig  glatt och bubbligt för att bli en bättre människa. Ge det där lilla extra.

Kolla gärna in hemsidan och dessa sjukt coola människor...  ( som typ dig och mig.. fast med andra storys och en Lorensberg scen. =) )

http://www.tedxgoteborg.com/speakers/

Känner du nu att shit vad du blev intresserad av att haka på,så lottar jag och vännerna på TED två biljetter till en hel dags inspiration, säg bara varför du tycker du ska ska ha dem =)Här på bloggen eller på bernainceo@hotmail.com

Ha en grym första dag på veckan..Pösspöss!!

2 kommentarer:

  1. Sådana människor borde ju hyllas mer!!!!!! Länge leve ''TED GRAN''. Du är bra du med,kramar.

    SvaraRadera