lördag 17 november 2012

Arm upp, arm ner point,feeeel, andra benet Nuu!

Det var längesedan jag kände mig så efterbliven som när jag tog min livs första helt rena locking klass för en av broadways bästa dansinstruktörer, Miss Vee. 

Locking är en sjukt cool dansstil som har rötter i HipHop och härrör från 80-talet dansgolvutveckling där man låser kroppen i olika positioner med både armar och ben pekandes åt olika håll.. Japp

Inte konstigt att en vanlig rumpskakar brud är lika lost som en nunna på en porrklubb.

Hon. Miss Vee.. Hade iallafall bestämt sig för att klasses nunna var kepsturken i mitten, det här var hennes porrrklubb och nu jävlar skulle jag få höra, det var armbåge lyft där och inte flexa benet så.. 

Jag tittade runt .. Fridansarbruden i höger hörna lekte träd och brasilianskan i andra hörnet pekade åt fel håll..  Sen tittade jag på Sara på min vänstra sida som fullständigt glänste i sina moves utan någon somhelst problematik.. 

Jag svalde, bestämde mig för all kritik är grym utveckling och att jag ta mig fan ska peka rätt åt alla jävla håll när den här timmen är över..

Här vill jag tillägga att Miss Vee är förutom en av de grymmaste hiphop instruktörerna också en av de absolut charmigaste roligaste och en lärare som vet vad dans handlar om.

Passion.

Det spelar ingen roll om du kan stegen till 100% sa hon till mig till slut, när min hjärna hade friterat sig själv  ... om du inte kan visa det med hela själen vad det är du vill uttrycka med din dans så är det lika med noll för mig..

Så!
Ge mig själ nu... Och jag lovar att det var det enda jag hade kvar.. För både kropp och hjärna var efter en och en halv timmes ren lockig teknik helt sönderstekta..

En lärare/ instruktör lägger all sin arbetstid på att korrigera din teknik och dessutom påminner om att aldrig glömma att känna, uttrycka och finnas med hela din själ oavsett vad hen lär ut ska man hålla hårt i. Dessa människor är magiska.

Annars då?
New York är en 9/10 .. Hade vara en 10:a om min Odelbergare hade varit här också.. Jaa veeet lite toffligt.. Men hey ..man måste känna med själen juh! ;)



Käkar Kanel&Äpple Doughnut New York Style..


Och sånt här...Varpå jag lovar min kropp 14 Gritpass när jag kommer hem ;)


Tog färjan ut till Staten Island...

Och gled förbi denna vackra dam..



Brooklyn bridge utsikten är oslagbar när solen går ner..




Sippade Hurricanedrinkar på Saras favvohak..

                               Mötte upp gullungen och Co. Turken Sibel som också går på BDC



                                                         Man måste testa Sushi i alla städer..


Chipotle har den grymmaste mexikanska maten i NY 


Sist men inte minst !! Soulmaster herself Miss Vee!!!


Puss!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar