måndag 26 november 2012

Mitt land, ditt land, nej mitt land, din farsa är alban...

och flyttade hit 1972 du är född här men är ändå inte svensk för ditt ursprung är inte svenskt sen Gustav Vasas tid.

Det här är MITT land, inte ditt, utan MITT!

osv..

korkade invandrarfientliga facebook konversationer florerar på varenda newsfed..

SD har nyligen gjort bort sig igen och det blev ett jävla liv tycker många som undrar varför ingen säger något när invandrar killar är ute och härjar ( precis som svenska killar och tjejer gör). Så vi drar alla över en kam och tycker illa om de jobbiga invandrarna.

En vanlig åsikt är: Vi kan inte ta hand om de vi har så därför kan vi inte ta emot krigsskadade/hotade, rädda , förföljda människor

SOM FLYR FÖR SINA LIIIIV!!!

Vart fan ska de ta vägen då? Om ingen vill ta emot dem? Man föddes i "fel" land, sorry,du får stanna kvar,se din familj dö för att sedan själv dö.

Jorden borde invaderas av utomjordingar ( inte den gulliga ET- varianten utan typ Alien utomjordingen som vill käka upp oss och plantera sina foster i våra magar eller hur det nu utspelar sig.. jag är alltid för äcklad för att se klart..) så att vi människori bästa actionfilm anda på något sätt fattar att vi inte är "ägare av land" utan människor som alla kan utsättas för livshotande sitsar där vi behöver hjälp av varandra.

Lite vanlig team building helt enkelt.;)

Som tur är  kompenseras de puckade kommentarerna med fantastiskt många kärleksfulla budskap. Det finns hopp.

Förutom lite Facebook irritation har jag haft en kalas fin dag.

Min arbetsplats heter inte Sportlife längre utan NORDIC WELLNESS och ska i samma fantastiska anda försöka göra Sverige till ett starkare, friskare och gladare land.

Love that!!=)

                                         
                                                     Årets första(Fantastiska) julbord avklarad.
                 När herr pojkvän kärde sin "killing houdini show med grabbarna från RockCirkus

  Jag ville bara dyka ner i ris ala maltan och aldrig komma upp igen, men avstyrde tvångstanken snabbt.

 Har gått på årets PROMS konsert på Konserthuset och blev därefter presenterad för vackra Jessica som jag dessutom råkade nonchalera när hon ställde en fråga då jag vimsigt vände mig om när någon ryckte i min arm. äsch vem bryr sig om första intryck ändå ;)

 
                       Stefan hänförde som vanligt med sina grymma trick och sin hisingecharm!


Sen tog jag med min godisar till tjejer och mr Dead by April Mackan på ONstage galan
( Tusen tack Jimmie Östling för inbjudan)

..och hittade den här på mitt kontor.
Någon vet precis hur man ska göra för bli ihjälpussad av Berna dagen efter!! eller hur Amandapanda? =)

Puss!

2 kommentarer: