måndag 10 december 2012

Jedi Wedi & Laura Croft


Han knör sig och sätter sig mittemot mig på spårvagnen, lite äldre, kommer från något medelhavsland (säkert kusin med farsan).

Jag vill vara ifred och har därför dragit upp min jackahuva över huvudet och stirrar ut genom de frostiga fönsterrutorna.

Han känns inte intressant och jag lägger inte märke till övrigt.
Fram tills det ringer i hans mobil och han svarar med mörk, raspig och lite hetsig röst.

Allå.. Ja, ja... Du pratar med Jedi.. Jedi Wedi..

WTF!?  På riktigt!!??.. Det är som att heta James/Star/Wars /Bond fast från Arabien juh!!

Jag skrattar automatiskt till och han blickar över mig, så jag slutar le och tittar ut genom fönsterrutan..
Han fortsätter lite knaggligt prata vidare i telefonen.

Mitt fantasihuvud känner ett sting av avundsjuka och målar upp en bild av hur kul det hade varit att svara i telefon med ett coolare namn...

När han har pratat klart funderar jag på att fejka ett samtal, för skojs skull.. bara lyfta luren mot örat och svara..

Laura.. Croft... eller något annat som får en omedlebar reaktion av Herr Jedi Wedi..
som typ..- Drottning Silvia..

Då ringer min kompis Sanna.

Min superplan går i kras och allt jag svarar är
Heej, det är eh..Bernie Wernie..

..Coola Jedi Wedi tittar inte ens upp och Sanna undrar vad jag håller på med.

Gött Berna, du är lika cool som en Tellytubbie.




Bernieweernie.


Ha en fin kväll.. puss i mörkret.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar