måndag 17 december 2012

Utanför det aprikosfärgade huset på Jättestensgatan har fåglarna tystnat..

..ekorrarna har klättrat upp på fönsterkarmarna och kikar nu in genom rutorna med sina små glänsande ögon.. t.o.m morsans ryska alkisgranne har dragit ner volymen på tv-shopskanalen och tryckt örat mot den svagt isolerade väggen för att inte missa detta...

Det mysiga skenet av de tända ljusen hemma i vardagsrummet hemma hos mina päron ger ytterligare stämning till vad som nu kommer hända hos familjen Inceoglu.

Nämligen Magi.

Tårtfatet är bortdukat och Stefan Odelberg kortleken framplockad...

Herr älskling är på besök och har tidigare under kvällen tillsammans med mig blivit framdukad abnorma portioner käk som han snällt (och jag under protester) har tryckt i oss eftersom pappa alltid för förväxlar tallriksmodellportionen med pajätartävlingen han vann 1983 och jag och Stefan kan inte med att erkänna att vi har haft en Johan Falk /Pizza dag bara 2 timmar tidigare..

Den mätta trollkarlen har med sig två kortlekar och sprider ut den första i en rak fjäderrad över bordet med siffrorna uppåt. Sen säger han till storebror att han får peka ut ett kort och detta kort måste han visa för oss andra, sedan vända det och sticka ner det ( med baksidan uppåt) i raden igen.

Brorsan väljer nogrannt ut ett kort , visar det för oss andra vänder på det och sticker ner det i leken. Sen vänder sig Stefan om.. Plockar fram den andra kortleken som, (notera!!) hela tiden stått på bordet och börjar bläddra igenom kortleken.. där i mitten sticker det fram ett bakvänt kort.. .. Stefan vänder kortet.. och där är det!!! EXAKT SAMMA KORT som brorsan valde ut ur den första kortleken...

Mamma och pappa stirrar på min pojkvän som om han är Jesus som återuppstått och brorsan bara garvar fascinerat...
Själv ser jag supercool ut ,tar jag en tårttugga till och fattar långt in i min hjärna absolut ingenting...

Pappa är en glad turk vanligtvis också,men jag har inte sett honom studsa upp och ner som en 5 åring på väldigt länge... hans fåtölj går sönder..

Pappa vill absolut göra det igen, väljer Hjärter Kung( för det är hans favvokort)  vänder på kortet sticker ner det i raden... Stefan som stått med ryggen mot,vänder sig om,plockar fram den andra kortleken och där nästan längst bak i leken.. finns ett vänt kort...

Är det hjärter kung? Pappa vågar inte titta, Ja det är det.

Pappa är lika kär som mig, mamma undrar om vi vill ha med oss tårta hem och brorsans ögon ser ut som två blöta tallrikar när han sitter och stirrar på bägge kortlekarna... fortfarande..

3:e advent är gjord! <3



Pappa vågar inte titta..

och brister ut i glädjetjut..(Lika lättroad som mig den lille kanelbullen!)

Imponerade bror och mamma..

Älskar min magiska och framförallt varma, fina och omtänksamma grabb.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar