söndag 15 maj 2011

Vad är kärlek?

För mig är det den absolut största drivkraften på den här jorden.
När jag är med dem jag älskar,blir jag påmind om att allt ont därute värt att bekämpas, alla dagar så värda att fångas, att alla människor förtjänar att bli behandlade med vänlighet och respekt.

Alla är någons älskade.
Någons barn, någons förälder, någons bästa vän, fru, pojkvän...


För mig, går den här sommaren verkligen i kärlekens tecken .. tre av mina nära vänner ska gifta sig , de kommer tindra med ögonen, lova varandra evig kärlek och försöka stänga ute ljudet av en mamma mu bölande Berna på första kyrkparkett. Jag är så svag för kärleksförklaringar. Alla sorter. Musiken är den bästa. Det är nog därför jag började skriva mina första låtar vid 15 års ålder. Bästa sortens terapi för en liten turk med alldeles för mycket att säga. ;)

En av de vackraste låtarna just nu heter just " Lovesong" och framförs här av underbara ADELE

Godnatt finisar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar