tisdag 19 juli 2011

Läänge leve gapflabbet!!

Ok, följande har jag copy pastat direkt ur Aftonbladet..

/Holländska forskare har fastslagit att surpuppor förkortar sina liv med upp tio år.
– Förringa inte skrattet, säger psykologen Eva Rusz.
Ihärdig träning av smilbanden kan ge dig upp till tio år längre liv.
Lika lång tid som du tjänar på att inte röka.
Den slutsatsen drar forskare vid ett universitet i Nederländerna efter att ha sammanställt 30 olika undersökningar om glädje.
– Skrattet är livsviktigt. Det lösgör endorfiner som hjälper oss att reparera kroppen, säger Eva Rusz, psykolog och expert i mental träning./-

För visst är det så att man mår så sjukt mycket bättre när man har fått sig ett gott explosivt gapflabbskratt efter dålig dag, eller ja vilken dag som helst. Jag inser att alla mina närmsta vänner är dem som alltid lyckas få mig att dra på smilbanden hur grinig och bitter jag än får för mig att vara. En av mina äldsta vänner har ett fantastiskt sätt att döda de mest jobbiga, otursförföljda,stressande situationer. Hon skojar om det, vänder på det och får oss andra att inse att shit happens, make fun of it. Jag jobbar hårt på att bli mer som Emilie, rycka på axlarna och bara jaja, jag missade vagnen, nu får jag  äntligen en chans att lära känna alla A-lagarna på den här bänken här på Frihamnen. En annan skön tjej (we go way back)som faktiskt har en egen blogg heter Sara Engström , hon skriver typ ingetspecielltfaständåalltochjävligtkul.Kolla in.

Nä nu ska jag fortsätta min garvkväll med några avsnitt av the Office .



puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar