tisdag 5 juli 2011

Se aldrig ner på någon om du inte tänker hjälpa honom upp..

.. jag känner en jättego kille som har tatuerat denna  mening på sitt bröst.. varför vet jag inte, jag har ingen aning om vad han har varit med om eller varför han vill påminna sig själv om detta varje gång han ser sig själv i spegeln. Jag har inte frågat. Det enda jag vet är att jag tycker att det är fantastiskt sagt / skrivet... och så skäms jag lite. Tror inte jag känner någon som inte har snackat skit om någon eller klagat på hur någon är eller gör. Det har vi alla gjort. Jag också . Även den goa killen med tatueringen..Ganska mänskligt faktiskt.

Det är liksom inte alltid man kan se allt ur alla perspektiv, ibland orkar man inte .. Det är så otroligt lätt att döma. Alla blondiner är blåsta,  Kraftigt överviktiga är lata, Alla turkar är terrorister. Vad vet vi om det egentligen? Vi vet ingenting. Nästa gång jag får ett halvtaskigt första intryck av någon ska jag tänka på att alla har dåliga dagar.

Tänk om jag själv vissa dagar inte får en andra chans att visa att jag är en helt ok tjej?

Då skulle somliga definitivt alltid tro att jag är en  vandrande själviskt liten bitterfitta som dagen till ära har badat i vitlök och parfym, inte vet hur man knyter ett par skor , har lika mkt minne som en halv guldfisk och sjunger lika vackert som en döv gammal sjörövare..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar