fredag 25 januari 2013

Jag tittar vädjande på honom..

..försöker möta själen i hans iris.
Men de är stålgrå och hans blick packar ihop min självömkan och skickar den åt helv..skogen.
Han flyttar sitt finger mot plusknappen..
Nej tänker jag, nej, nej, nej inte uppförsbacke!!

Jag får uppförsbacke.
Din gris!
Det är jag och löpbandet (och vi hade klara oss sååå fint i pensionärspromenad takt) och sen är det han..bästa vännen, Pt:n och för tillfället, grisen Fredrik Blixt.

Eye of the tiger Berna tänker jag!! Eye of the tiger för fan!! Men nej, jag är inte Eye of the tiger
Jag är knorr of the pig..och jag inser att jag behöver honom... den andra grisen.

Fredrik tvångseskorterar mig bland maskinerna och tvingar mig göra mitt bästa, jag har ont, jag gnäller och jag svettas.

-En tiiill!! vrålar han.
Du kan köra upp din "en till" tänker jag ilsket.
Vill du bli starkare? Vill du bli snabbare?, då gör du det här Berna , skärp dig och gör det nu!!
Helt plötsligt har timman gått.
Jag är färdigtorterad, skakig,förbannad och ser ut som en kamelrumpa.

High five och tack för idag skrattar Fredrik värmländskt och skadeglatt.
-Fuck you säger jag, skrattar och känner att jag älskar min goa vän. =)

Jag hamnar för en kort sekund i ett tanke vakuum.
Jag tänker på alla gånger alla mina vänner stöttat mig, sporrat mig, peppat mig och gett mig sina goda råd.
Helvete vad ni är oumbärliga och jag tackar er av hela mitt hjärta. Tack!

Håll hårt i vännerna som lägger tid och energi på att försöka få dig att må bra här i livet.
De är guld!! De är guld och cupcakes och glitter,pussar och kramar och allt annat som är vackert!

Puss!

Ps. Vill man boka grymmaste PT.n Fredrik Blixt så finns han på Nordic Wellness och har tel nummer 0739317667.
Kamelrumpan och grisen.;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar