söndag 27 november 2011

Det finns en sak som INGEN kan ta ifrån dig..

och det är VILJAN att kämpa vidare för det du tror på!!

Dessa fantastiska ord kom från en av mina absoluta favorit instruktörer Pontus Wärnestål 40 minuter in i det 2 timmar långa Combat maraton passet som han och Sandra "kickass" Cardemyr höll i, igår.

Jag behövde dom orden, det var som att få en adrenalin injektion i häcken som inte bara gav mig energi att  fullfölja hela passet med full kraft (och ligga här NU, med träningsvärken från helvetet) utan som efteråt hängde kvar som ett jävligt gott råd under hela dagen.

Det är det här som gör intruktörer som Pontus och Sandra så j-vla bra.
Fine, att det finns instruktörer som har tekniska skills, schyssta sparkar eller whatever ( vilket man måste ha om man ska bli godkänd som instruktör) men det är den MENTALA biten, kärleken ut till oss, som gör att man fastnar.

Jag gillar inte robotar, jag gillar kött, blod och framför allt hjärta.

 
Vill man hänga med de här sjukt begåvade instruktörerna så vet jag att de finns på Exclusive, Almedal och i Majorna.



Vill man hänga oftare med mig hittar man mig med säkerhet i en närmsta kakavdelning på Ica..

puss.

                                                                

2 kommentarer:

  1. Va fin du är:9 Kul att du jobbar på sportlife,har länge velat träna där..

    SvaraRadera
  2. Tack!! =) Du vet att det bara är att komma in va?, Vi bjuder dig på en gratis vecka om du går in på valfri klubb frågar och om det känns rätt så varför inte investera i lite livskvalité? Du är jäääätevälkommen!!

    SvaraRadera