fredag 23 december 2011

Den finaste Julklappan du någonsin kommer få..

Jag ska vara med i LYXFÄLLAN!!!... eller nä.. kanske inte .men jag borde fasiken det.
Efter min helt otroliga nollkoll shopping  idag  kan jag behöva lite råd, seriöst, jag är inte bra för min ekonomi... men det är inte det jag egentligen vill snacka om utan det är..

Om idag..

Idag sprang jag runt på stan med en halv miljon andra Göteborgare för att köpa mina små gåvor till människorna jag älskar.. Jag skojar inte när jag, Berna "the giftmaster " var färdigshoppad (från noll till alla julklappar+ onödiga grejer jag inte vet varför, hur,när och var jag ska ha.. ) nöjd och klar exakt 47 minuter efter klara, färdiga, bränn pengar!!!

Där gick jag på någon trottoar och beundrade mina sjuka spenderar skills och undrade lite i smyg när och vilket avsnitt av Lyxfällan jag snart en dag kommer hamna i.. när jag hör en hård inbromsning och en folkmassa som skriker, när jag tittar upp ser jag en ung tjej , på marken, påkörd av en bil med en rejält chockad (oxå ung förare). Det slutade bra.. han körde i såpass låg fart,att trotsa att hon fick en redig knuff kunde,efter ett litet tag, resa sig upp. Men shit.... tänk om han hade gasat lite? Det hade räckt med lite..

Jag vet inte vart du sitter.. om du är ensam eller med dina vänner eller om du har hela din tjocka släkt runt dig.
Jag vill bara att du ska veta att de där julklapparna som du ( OCH jag)  har hetsat ihop och ställt under den fina julgranen inte är hälften så värdefulla som det du en gång har fått ...och det är livet.

Ditt liv, dina vänners och din familjs. Vi får inte glömma av mitt i allt det här julhetsandet att stanna upp, se och vara tacksamma för det vi har så länge vi får behålla det.

Jag hoppas innerligt att du får en fantastisk Jul.
 Att du får kramas så mycket att du får träningsvärk efteråt, att maten smakar fantastiskt, att smsen som plingar till i mobilen är jättesöta! Jag hoppas att du får skratta tills du får magknip att du åtminstone vinner en runda sällskapspel och att du vid dagens slut får ett härligt - Godnatt, fina, värdefulla du!!

God Jul Pussar!!

2 kommentarer:

  1. Åh jag är väldigt bra på ekonomi (inget skryt) men jag tycker det är så roligt och intressant!!!:)

    SvaraRadera
  2. Du är så himla fantastisk va. Miss u. :)

    SvaraRadera