torsdag 29 december 2011

Jag har suttit fast.

.. på ett tåg någonstans i Sverige. Två timmar tog det för dem att fixa ett nytt tåg som vi fick klättra över till...(Då hade vi inte ens kommit så långt som till typ.. Skövde)
Tekniskt fel sa dem. Gött tänkte jag. Jag kanske hinner fram till Sthlm lagom till tolvslaget på nyårsafton..eller varför skulle jag vilja göra det?? Hört att de vildaste festerna finns i Café kupén på SJ tågen..

Alla på SJ ska få cupcakes av mig. Med grus i.... tänkte jag först..

Sedan tänkte jag..
Näää nu ska vi inte vara såna, se det positivt i stället. Jag får ju en stund till med
mina tankar.. och paret framför mig som bråkar högljutt på spanska och tjejen snett bakom som inte bytt blöja på sin bebis på typ vaddå en månad? och..

Skitsamma..

Tur att man har musiken. Min själa föda. Jag har spelat sönder Maria Menas Album men det är bara henne man vill lyssna på när man sitter fast såhär. Hennes låt" Habits" feat Mads "underbar" Langer är alldeles ljuvlig och så "mig" just nu.. Jag känner verkligen att jag kan vila lite i Marias röst. Den är så spröd och ärlig. Lyssna. Njut.





Ha en alldeles fantastisk torsdagskväll!! Puss <3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar