tisdag 27 december 2011

Min kebabrulle och jag.. (Ooovärdeliga råd från proffset)

Kebab (av turkiska kebap, "grillat kött") är ett tunnskuret kött (ursprungligen lammkött) som träs upp på ett roterande grillspett och sedan skärs av allteftersom det blir färdigstekt. Kebaben introducerades i Kreuzberg i Berlin av turkiska invandrare i början av 1970-talet. I Sverige slog den igenom efter hand under 1980-talet.- Wikipedia.

Blabla... HÄR KOMMER DET VIKTIGA!!
(Vi börjar med en (sunkig) anekdot..) ( Herregud jag skrev en parantes i en parantes!!!)

1. I Juni  2004 drog jag i mig tre kebabrullar på samma dag och spydde hela natten ( kan vara att det var festival och att jag var fullare än alla a -lagare på frihamnen tillsammans) Jag  rörde inte en kebab på ett halvår.

2. Extra mycket rödlök, vitlökssås, blandat med en tesked stark sås och lite svartpeppar måste finnas i den ultimata Kebabrullen.

3. Världens bästa Kebab hak (enligt mig såklart) finns i Turkiet i Izmir  vid en marknad som heter Anafartlar kaddesi.
    Stället är lika stort som en skolåda( ballerinaskor) , men kommer du in och får plats har du världen godaste kebabtallrik framför dig.

4.Göteborgs bästa Kebabhak .. tja det finns många, min absoluta favorit finns på Vågmästare platsen, mest för kebabkillarna är så sjukt trevliga, men du ska alltid gå till någon som serverar med nötkött.
En riktig kebabrulle innehåller nöt.
.

5.  Jag har i ren ilska slängt en kebabrulle i huvudet på en kille en gång. Det gjorde ont i mig. Dels för att jag var hungrig dels för att den studsa ner på hans bricka , så han tog den och stack. Jävla tjuv.

6.Om du säger den magiska frasen" Bernie in tha house" har du 25% rabatt på alla kebabrullar i  Göteborg.
( eller så skrattar de bara åt dig..)


Till sist.. Lite olika varianter av hur en kebabrulle kan se ut..


Hur du tror att din kebarulle ska se ut, sådär Mcdonalds reklam fluffig, där allt har polerats och lagts dit med en pincett..

Welcome to reality baby!! ( Men vem bryr sig kl 04:30 en dimmig lördagmorgon)

Ey kompis , kålla in våran Röölllle!!


Ha en underbar kväll
.

Ps. Nej jag är inte full , jag delar bara med mig av mina Kebab skills .




   

1 kommentar:

  1. Bernie in tha house!!!! Puss min yoghurttant:)

    SvaraRadera