måndag 27 februari 2012

Savannah...

heter en nioårig flicka som  i Usa som hade fått i sig en bit choklad och fick som straff av sin farmor  och styvmamma att under hot springa runt huset. I TRE JÄÄVLA TIMMAR. Tills hennes små lungor inte pallade mer.. tills hon tillslut kollapsade av uttorkning och avled på sjukhuset.
Det bränner i mina ögon.

En farmor bakar bullar, läser böckor och sjunger godnatt visor för en. Hon stickar fula mössor till en som man skäms lite för i skolan fast det spelar igen roll för hon ger dem varmaste kramarna. Hon sticker ner en tjuga i handen på dig så att du kan köpa glass fastän det bara är torsdag och hon luktar gammelparfym när du klättrar upp i knät. Jag älskar farmödrar. Jag ska bli en sån farmor.

..och fastän jag tänker mycket ont om denna hemska,sjuka, förvridna kvinna skulle jag aldrig prata skriva om att bruka våld mot en äldre dam fastän att hon inte är en dam utan ett odjur.

 Så jag skriver bara såhär.
Jag hoppas att du trots att du hittills fått leva i en värld där du har fått den självklara rättigheten och den underbara gåvan, nämligen frihet, inte får behålla den. Någonsin.

Du har berövat ett oskyldigt liv. Så nu ska du få leva ditt utan att någonsin få njuta av den. Inte mer än rätt tycker jag som när jag blir farmor ska göra mitt allra bästa att få mina barnbarn att känna att de är världens vackraste, finaste och mest värdefulla skapelser.


 Med bullar, sagor och fula mössor och allt.



För alla barn som inte fick vara barn.




 Puss och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar