tisdag 10 juli 2012

Du är en tjockis..

Ansiktet i spegeln stirrade förnärmat på mig. What!!?

Jag hade just tänkt tanken. Att jag var en liten tjockis och att inte är inte så konstigt att man blir det Berna. (Cupcakes är liksom inte gjorde av vatten och luft.)

Jag gillar inte när folk klagar över sina kroppar högljutt. Det betyder två saker för mig.

1.Antingen att man vill ha bekräftelse
2. Man vill ha motivation.
I vilket fall ska du inte säga det till mig , för jag är sämre än Idoljuryn på att linda in min kritik när det gäller sånt.(Mest för att jag själv uppskattar brutal ärlighet mer än något annat!!)

Du kommer få ett ärligt , -Japp kompis, du börjar likna kanelbullarna du käkar och får du inte höra det fastän du har lagt på dig rejält är det antagligen för att jag är.

1. Fruktansvärt kär i dig.
2. Rädd för att få stryk. För att du är större och starkare än mig.=P

Så  vad gör man?

Jo. Man slutar gnälla och börjar, innan kommer fram till kassan att rannsaka sin själ och granska sin shoppingvagn. .
Sedan plockar man bort Daimglassen. ploppchokladen och ja, man plockar bort den lilla påsen Djungelvrål fastän man nästan tycker att man var duktig som tog den lilla påsen Djungelvrål med endast 15 stycken Djungelvrål i. Ehm...

Sedan lovar man dyrt och heligt till alla som läser ens blogg att de ska få en tusing rakt i näven om de fångar mig ute på stan men något som antyder till abstinensstillande socker. OBS!!! Om det inte är en Fredag.
En dag i veckan får man svulla. För det har Gud sagt. Typ...

Just det födelsedagsfester också, det är också okej.... för det är ..ähum, odygdigt att vanära guds barns födelsedagar med att icke förtära jordens gudomligheter.
Moseboken 4 kapitel 15 vers 32 tror jag att det är.. japp-- ehm--

Bra Berna!!

Mindre gnäll och hat till spegelbild mer betting om pengar. Hälsosamt och bra. Men det lär funka.

Nu är klockan halv två på natten och jag är fantastiskt sugen på att bada i näck kexchoklad.
Men jag tar ett glas vatten.. och sparar en tusing,=)

Heja mig!!

Pöss

Lägger ner mina nattliga begär..

1 kommentar: