torsdag 26 juli 2012

När man läser en annons...

med ett specifikt erbjudande och en speciell önskan, låt oss säga en bytesannons.

( Tex i korta drag nu..
Jag ,Berna, skulle vilja byta denna fantastiska etage 4:a i Majorna mot 2 ( notera inte 1, utan 2)  mindre lägenheter i centrala stan eller Majorna )

..vad tror man då att jag egentligen menar?? Att jag innerst inne sitter och längtar och väntar  på att någon vill få min lägenhet mot att jag får dennes skottkärra som står på bakgården???

För jag har bla fått följande fantastiska erbjudanden. ( Väntar fortfarande på skottkärran dock..)

En 3.a i Kungälv.. ( det är ju sjuuukt centralt .. eller?..och vart ska den andra av oss bo?? )
En 1:a i Biskopsgården med beskrivningen , Ey mannen det är bara 8 min med spårvagn till centrum
eh..FEEEL mannen det är 15 med vagn mot centrum ( Kisade du jättteeemycket när du läste annonsen ??)
En annan 1:a i biskopsgården, suck..no comments...

En trevlig kille mailade från Spanien och tyckte att jag skulle strunta i hela den här bytes grejen , kallade mig i mailet dessutom för MR Thor Lindstrom innan han föreslog att vi bara skulle skita i allt och hyra ut lägenheten till honom. Ps. I love yoga and theater skrev han sen. Vad hääärligt med intressen.

Man skulle kunna tro att det var ett skämt , men han var superseriös och det var jag också när jag vänligt men bestämt undrade  First of all ,who is Thor Lindstrom? och where are we suppose to live if me and my exboyfriend  rent the apartment to you mr cheesebrain??

Sååå nu sitter jag här och ber till lägenhetesgudarna att vår bytesannonser läses och besvaras av någon som respekterar och har vad vi behöver.

Amen!!

Här är en av Göteborgs finaste våningar( Apropå ingentíng) 13 mills kostar den..

Bada, någon??

Lite för turkost för min smak.. men jag hade stått ut..;)

 Pöss.

1 kommentar:

  1. Har ni testat lägenhetsbyte.se
    En riktigt bra sajt om jag får säga så. Har själv lagt ut lgh där :)

    SvaraRadera