måndag 16 juli 2012

Jag kunde blivit bombad.


Med fågelskit.

Det landade exakt 10,5 cm i från mitt huvud och plaskade hårt på Slottskogsmarken.

Jag tittade snabbt upp och svor per automatik så att stavgångtanterna framför mig hoppade till, vände sig om och sen stirrade förnärmat på flickan med det smutsiga ordförrådet.

Det var en duva med uppenbara frosseriproblem för hade det landat på mig hade jag utan tvekan fått en mindre hjärnskakning och en extra timme med peeling scrub i duschen.

Hursomhelst.

Det fick mig iallafall att tänka på alla andra nära ögat moments av olika psykologiska vikter.
.
Alla gånger man har besparats något jobbigt och pustat ut och sedan varit sjukt tacksam över.

Tex.Borttappade nycklar eller plånbok med hela sitt liv i och sedan fått tillbaka det.
eller när jag tog det där HIV testet och sedan fick ett negativt svar som var det mest positiva på hela min dag.

Jag joggade vidare. Lite mer tacksam... (och ren.)

Natti..<3<3<3<3


Min duva hade säkert tagit en magister..




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar