tisdag 14 augusti 2012

Jag kliver in i hissen och hoppas..

lite att ingen av mina 150 grannar i huset ska med på den lilla tvåvåning neråt turen.

Det är den lilla hissen av de två vi har i huset och där finns bara plats för hhmm... mig och.. min träningväska.
Ändå är det alltid någon som rycker tag i dörren i siiista sekund á la mission impossible och klämmer in sig , sådär så att vi står lite för nära och hoppas att den andra har Läkerol i munnen.

Fan tänker jag då. Vad fan ska jag säga till dig nu då?

Jag är totalt socialt inkompetent i hissar. Jag ska ju bara stå där i exakt 24 sekunder och vad hinner man säga då förutom Hej och sen var tyst de andra 23 sekunderna?
Jag har liksom inget mellanting mellan hej, tjena och ett 60 minuters snack om  varför muffinsen sjunker i formarna fastän de har stått exakt i 30 minuter precis som det stod i bakboken för att upptäcka tant Josefsson ha somnat ståendes med matkassen i handen..

Exempel på akward moments under de andra 23 sekunderna

- B: Hallooj, ehm , ojsan vad du var uppklädd å fin , party ikväll eller?
-   Nej vi har precis varit på begravning.
-   ah , ja, svart går ju till det mesta liksom.. ( FAAAIL!!)
-   eh , a jo..

hissen : ping!(Lättnad)

B:- Tja. !! (tystnad) schyssta bullar! (jag syftade på korgen med kanelbullar hon höll i famnen)
- Tack. (tystnad)
-Okeej , ha det gott!
- Du med ..
Hissen ping! ( lättnad)

 -Tja!
 -Tja!
tystnad..
...Tjaaaa. (what?? hälsa jag en tredje gång????)
tystnad

Hissen: Piing! (Lättnad)


Okej , nu vet ni. jag har feta problem med min sociala hisssnackarförmåga.
Jag vet inte om denna bok kan hjälpa mig lite. Men vännerna från bokförlaget FORUM har iallafall släppt Henrik Fexeus nyaste bok

Öka din sociala kompentens.. på en timme.
Han är grym, på det där med kommunikation den där killen

och jag får lotta ut tre kopior till mina kära läsare. Superenkelt, skriv bara och säg att du vill ha en, antingen på bloggen eller på mail med din mailadress så lottar jag =)

 Ha en grym tisdag och har du ett grymt hiss-snackar tips till mig så får du gärna dela med dig ;P

plocka med dig en grym bok hem, säg bara att du vill ha den. =)

Vill också passa på att gratta goaste sitta mittemot på kontoretkompiskollega Jaime på hans födelsedag. Tjejer,, han e singel och en jävel på Golf och Bachata( Salsa fast med mer juck typ...hehe)







3 kommentarer:

  1. Oh sånt är ju jätteintressant!! Jag vill gärna ha en bok =)

    maddesfoton@hotmail.com

    SvaraRadera
  2. Vill ha bok. Gief!
    Varldensbastakille@hotmail.com
    Kram
    /Michael :D

    SvaraRadera
  3. Låter som en fantastisk bok med tanke på att jag bor på tionde våningen;)! Är gärna med i lottningen:) wsaura@hotmail.com
    / Sara

    SvaraRadera