tisdag 28 augusti 2012

Fuck flygplan , det är nu vi kommer dö tänker jag...


För det  är inte för att vi  har landat i ett 28 gradigt midnatts Rom som jag känner att det rinner en svettdroppe från första ryggradbenet från nacken och hela vägen ner.

Det är för att vi sitter i taxibilen från helvetet som inom 5 minuter redan och i rasande fart kört om alla bilar vi närmat oss, nästan frontalkrockat med två bilar i försök att fortsätta göra detta och med en taxi chaufför som nonchalant och sadistiskt skrockskrattar, vänder sig om och erbjuder en cigg, när han hör de tre utländska flickorna kippa efter andan i baksätet.
-Whoaaa , ropar jag it´s cool it´s okey och gestikulerar med handen att sakta ner..

Han tittar inte på mig..  han tittar på bilen bakom som blockerade hans väg i 1 sekund när han bytte fil.
 Nu kör han 20km i timmen tätt framför den bilen bara för att jävlas..  sen accelererar han igen till djävulsfart.
Jag tar upp mobilen och skickar ett sms till mamma.
Jag älskar dig...

Jag ,Titti och Sara skrattar nervöst, pratar högt med varandra om att vi sitter med århundradets största taxi flarne och hur han hade kuggat uppkörning innan han ens har backat ut ur parkeringen i Sverige
Men det här är Italien. Det här är Rom. Alla som kör på dessa gator hade kuggat.

Tillslut bromsar han in.. han har ta mig fan tagit oss hela vägen till Monterverde på en kvart.. Det tar ca 40 minuter annars. You sick taxi Bastard. Sen vill han ha 75 Euro.Vi är för trötta för en diskussion och det är bara för att jag såg ett foto på hans dotter (herregud har man en dotter, vill man inte leva då!?)i framsätet som jag inte önskar att han slirar av vägen och whiplashar sitt arsle i getgödsel och bestämmer sig för att lägga ner det här med taxikörning.

Resten av romupplevelsen var fantastiskt mysig. Jag och tjejerna njöt av solmogna tomater,pesto, pasta, glass sköna kvällspromenader bland antik historia och framför allt solen i våra solstolar.

Just det. Bäst av allt. Lisen Runsten.
Världens bästa tjej tog emot oss med öppna armar och sitt fantastiska sällskap.
Inte konstigt att man älskar den människan.

Nu laddar, packar och taggar jag om och sätter mig på planet till London med världens bästa Sportlife Crew för tre inspirerande dagar. Ska bli riktigt mysigt , som vanligt. <3

Grym käk till ett glas rött .Perfeeeekt!!

Snärtan vid pantheon.

Två glada töser.=)

Havet var varmt, och med stora vågor. Roligt för stora tjejer att plaska i!!

Ser lite badkrukig ut.. men jag flöt omkring rätt mycket därute..

H.E:R:R:E:G:U:D. va gott.

Busmumin var på G!!


Tack världens bästa Lisen för att du finns!!Alltid lika kul att hälsa på dig!!

Underbara Rom, hoppas vi ses snart igen!!!<3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar