söndag 1 januari 2012

Jag tänker inte säga vem du är.. du fattar nog ändå.

Önskelista 2012..Kära Universum...

1 Det finns en tjej vars namn betyder "liten ängel" jag älskar henne och jag önskar henne det Superjobbet hon alltid har förtjänat och det snarast!!

2.Det finns en kille som ska ut och resa i Sydamerika snart. Var rädd om honom och fixa så han träffar sin drömbrud snart!!

3. Det finns ett jättegulligt (jättemuskulöst) par som bor i Uppsala som jag verkligen gillar.
Gör så att deras 2012 är fyllt av äventyr och kärlek. Helst varje dag!!

4.Det finns en Sportchef på ett SPA någonstans i Göteborg. Jag önskar henne och hela hennes underbara familj ett fantastiskt 2012.

5. Det finns en jättevacker och smart kollega till mig, 2012 kommer hon träffa mannen i sitt liv , hoppas han bor i Göteborg så hon inte längtar hem till Luleå..

6.Det finns en jättego och begåvad två(underbara)barns pappa ute vid Skogsbrynet. Jag önskar att jag får hänga med honom och hans fina A lite oftare och att 2012 blir ett grymt musik år för honom mig<3

7.Det finns en alldeles superhärlig superhjälte tjej,som reser bort nu ett tag. Var rädd om henne.
Jag önskar att hennes 2012 blir starkare, vackrare och mer framgångsrikt än någonsin.

8.Det finns två blonda,söta, begåvade , sjukt charmiga  och alldeles för roliga brudar som sitter i samma korridor som mig på jobbet. Jag hoppas att deras 2012 blir minst lika skrattigt, busigt och underbart(om inte mer!) som det hittills har varit.( Ps.Om tjejerna kunde få varsin grym  1:a hands lägenhet är det inte fy skam heller)

9.
Det finns en kille, en av mina bästa vänner. Han är en aspirerande fotograf och jag hoppas att 2012 blir året han gör de grymmaste resorna,slår igenom som fotograf, tjänar sjuka pengar så att han kan bjuda mig på den där Kuba resan vi alltid snackar om att vi ska göra..<3 ;)

10.
Världens bästa flicka bor egentligen aaalldeles för långt ifrån mig(typ Rom)
men jag hoppas kunna åka och hälsa på henne väldigt snart. Jag älskar henne och önskar att 2012 är året hon avancerar på jobbet och  gör en crazy roadtrip med mig som avslutas sittandes på en brygga i solnedgång med varsin drink i handen( Precis som förr i tiden)

11.
Det finns en kille som jag har jobbat ganska länge med , som har haft det lite tungt i år, trots det så har han kämpat på bra och tagit hand om sitt team och sin familj på bästa sätt.
Jag önskar honom, hans fantastiskt smarta och söta dotter A och de andra i hans familj så mycket kärlek och glädje som bara gå att få..2012.

12.
Det finns en tjej, ( En sann Disney själsfrände!!) med att fantastiskt stort och varmt hjärta.
2012 kommer hennes ( Disney) prins och rider bort med henne i solnedgången. Så är det. så blir det. Tack universum.

13. Det finns en Makedon som driver en körskola ( Inte vilken som helst , utan den bästa) han bjuder inte på världens bästa körlektioner, utan även kaffe ( Jag skojar inte, kaffet är gryymt)
2012  har det aldrig gått så bra för någon körskola i hela Sverige. Massa kärlek till honom och hans familj OCH fina kollegor ( D,A & A)

14. Det finns en lillasyster jag aldrig fick men som jag adopterade vid 27 års ålder. 2012 blir ett gryymt plugg, rese och kärleksår för henne och hon och jag och de 48 supergosiga kusinerna kommer ha skitkul ihop. Jag önskar henne det allra bästa och lite till( Love you Honeybun!!)

15. Det finns fyra brudar och en grabb i en alldeles speciell dansgrupp. De är vackra, smarta, söta  påhittiga, sexiga, roliga, kreativa och framför allt MYYSIGA. Jag hoppas att 2012 blir vårt sjukaste grymmaste dans år tillsammans med massa mysiga fikor och konstiga träningsvärk runt nackarna
( Jag citerar- Faan känns som om man s-git av i en vecka i sträck!!, heheheh) ;)

16.Det finns en grym polis och en grym blivande sjuksköterska som bor någonstans i Haga. Det är få människor som får mig att skratta tills jag nästan kissar på mig. Jag önskar att deras 2012 blir lika magiskt som de själva är.( Lööv you guys!!)

17.Det finns tre riktigt mysiga familjer i Åkersberga som jag får privilegiet att träffa ett par gånger om året. Jag önskar att deras 2012 blir alldeles vackert , underbart och oslagbart. (tills vi går in 2013 som blir ännu bättre.) Längtar alltid tillbaka. Massa kärlek på er!!

18.Det finns en kille som delar samma blodsband som mig. Han är världens bästa. Hade jag dött för någon hade det varit för honom. 2012 är året han får det jobbet han verkligen vill ha och förtjänar med sina sjuka tekniska skills. Jag hoppas att vi får tid att hänga mycket mer än vad vi hunnit göra hittills.

19. Det finns en tjej därute som inte kan sova på nätterna.
2012 är året hon börjar göra det, varje natt .Plugget rullar på fantastiskt & dansen är roligare än någonsin. Jag hoppas att Universum vakar över henne och hennes familj. Gör allting mycker starkare. Hade jag seriöst bara fått önska för en person, hade det varit den här tjejen. Hon är fantastisk. Du är fantastisk M!!

20. Det finns en fantastisk kvinna därute, hon blir 65 i år. Jag jobbat med även henne i 6 år och hon har förgyllt varenda jävla dag på mitt jobb med sitt härliga skratt och sina frukostdukningar. I år blir hon peensionääär. Fast inte i sin själ. I sin själ är hon alltid 32 och redo för nya äventyr. 2012 blir det glittrigaste, härligaste året ever!! Jag önskar henne en assistentkollega, några härliga båtresor massa gosiga katter att mysa med innerlig kärlek. Varenda jäkla dag på jobbet!! (Älskar dig mamsen nr2!)

21. Det finns några jävligt roliga och kreativa killar som sitter på ett jävligt kreativt kontor på Avenyn och gör reklam. Jag önskar att deras 2012 blir det galnaste och framgångsrikaste ever!!
Massa kärlek ( och snusk) till dom!! ( Speciellt dig lill-C, du är för jävla fin!!)

22. Det finns en speciell kille därute. Han varm, rolig, smart och kreativ.
Han gör mig och alla andra i sin närhet så j-vla varma och glada på insidan, När man träffar honom så vet man att det är hans life mission att fylla andras liv med just skratt och glädje. Jag önskar (och vet) innerligt att han på något magiskt sätt kommer skapa något stort ,att få sjukt mkt människor att på samma ställe att uppleva den energi och glädje han bjuder på. (Detta önskar jag. Det och att jag får träffa hans brorsa snart) <3

23. Det finns en tjej därute,
Hon har ett enormt hjärta och en fantastiskt söt liten familj bestående av en go karl och en liten prinsesstösa. Jag önskar att hon får en chans att utveckla sitt egna företag och bli bäst på det hon gör oavsett om det handlar om smycken eller... naglar. Love U T.

24. Sen finns hon, Den roligaste på jorden , Hon som varit min andra hjärnhalva, min "helan" ( Jag är hälften så lång så jag är halvan) vi har varit oskiljbara, vi har växt ifrån varandra, hittat tillbaka, växt ifrån varandra igen. Nu står vi lite för långt bort igen tyvärr.Jag har älskat henne mest och minst på samma gång och hon kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta. Hon är bäst. Jag hoppas att hennes 2012 ger henne det hon förtjänar.. nämligen allt. (och här kan jag fan inte hålla tårarana tillbaka). Jag hoppas att du får en underbar trettioårsdag den 4:e Januari.
Älskar dig E.

25. Sist men inte minst. Till gosigaste tvillingbröderna på jorden.
Jag har känt dem i 6 år nu och önskar innerligt .. att.. jag finner fan inga ord om hur mycket jag önskar att 2012 ska ge er.
Inte bara 2012 utan för resten av era liv , nu och för alltid. Ni är grymmast och ni vet att jag tycker det.

Sen vill jag ge Universums största 2012 kramar till:(OBS Okrypterat!!)

1. Alla mina grymma kollegor på Sportlivet. (Ni är så många att ni inte kan få en egen punkt) Skönare människor kan man helt ärligt inte inte hitta.

2. Dennis P.  -Underbara, kreativa människa film människa. (Dags för egna filmer nu kompis!!)
3. Peter S.-Världen bästa brandman!
4. Elin G-.Unika vackra människa <3<3<3
 5. Karl "SegelbåtkalleTomte" Största musklerma , varmaste hjärtat= Grym kombo!! <3
6. Jaime H.- (Auf der schlussel!!! ,bitte laufen jaa wir kannst!!) <3<3<3
7. Alex winn- ( You absolutely wonderful dude!!)
8. Per K - Vi saknar dig och dina grymma gitarr skills!
9. Nicke H.- Din Goa Norrlänning! Tack för att du finns och skyddar den här staden mot alla brottslingar.(Och mig mot dem).och förser mig med nya skor hahah!!
10. Omid D- Du äger,rockar, sprider värme och glädje . Jag önskar dig allt gott!!5
11. Rebecka E. Go girl!! Du kan bara bli starkar ( Inte sötare för det går fan inte å bli sötare!!)
12. Eleni -Du är en fighter, det kan ingen ta ifrån dig!! puss!!
13. Brudligan: Cissan, Millisen Idis och Charlie.Ni är fan bäst. mer drinkar och tjejtjöt till oss!! <3<
13. Mamma Myggan och Pappa Bullen.-  Närmast hjärtat, runt själen, i blodet, glittrandes i mina ögon.


Så vänner.Nu gör vi 2012 till det modigaste, roligaste, härligaste, ärligaste , starkaste och .. mest magiska någonsin.
Tack för allt 2011 Puss!

2 kommentarer:

  1. Berna, du är väl bara så himla go och fantastisk man bara kan bli! Rörd..
    Uppsalaparet önskar dig ditt allra bästaste år någonsin, och hoppas få krama på dig snart, snart!!

    SvaraRadera
  2. Massa kramar på dig söta Hannah!!!

    SvaraRadera