fredag 2 mars 2012

Min Pacemaker..

Ett hjärta slår ca 30 miljoner gånger per år och 25 miljarder gånger under en livstid.

Jag har nog aldrig sagt det här till någon.. men ibland vaknar jag verkligen med handen på hjärtat. Bokstavligt alltså. Jag vaknar av att jag under natten har vänt mig och sover på mage, att jag har vikt armen under mig och att jag har handen rakt på hjärtat. Där kan jag, i min handflata känna ca 300 g , bultande, slående slag av vad det är som gör att jag fysiskt kan leva. En muskel som med regelbundna sammandragningar pumpar runt mitt blod och syre i min kropp. Per automatik.Den bara gör det.

Helt jäkla fantastiskt att vakna upp och tänka att man ta mig fan är ett mekaniskt under.  ;)

Just nu slår det extra hårt också, Jag drömmer, önskar, längtar, tycker om och älskar mer än någonsin.
Verkligen inte för att allt går vägen.. mest för att det inte gör det och då vill jag ännu mer!!

Det är mycket jag vill ännu mer och det är framför allt att få vara med människorna jag tycker så mycket om och vissa som jag precis lärt känna och förälska mig i lite. <3<3
När det är som tyngst ,är att få vara med människor man älskar,lite som att installera en själslig pacemaker.

De håller dig levande med all sin kärlek och värme, kurerar dina små depressioner genom att få dig att le och skratta .

 De är fantastiska.

 Dessa själsliga Pacemakers.


De själsliga sitter någon annanstans, men teknikens under är oxå coolt!!

Puss och kram på dig Pacemakern.

2 kommentarer:

  1. Du är ta mej F_N EXTRA-ORDINARY och FANTABUOLICIOs på alla sätt Bernie!
    Extra Löv for you my friend!
    Utan dig hade jag inte varit där jag är idag...
    // Caroline

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad fin du är!!! Tack söta för dina goa, varma ord!! Betyder mycket!!<3<3 Ha en grym dag!! Kramar!! / Berna

      Radera