måndag 9 januari 2012

Det är bara schizo-damp personer med Prestationsångest som gör det!!!

När jag var liten och fick frågan om vad jag skulle bli när jag skulle bli stor sa jag med sjuk övertygelse och trovärdighet.
Läkareprinsessadansöskungrockband!! Så var det bara ( och är fortfarande..)

Japp,  för varför ha ett yrke när du kan ha fem? Samtidigt?

Har du någonsin försökt bli bli pilot, arkitekt, strippa, skoterproffs, nattklubbsägare och präst samtidigt?
Om du har det.. ring mig,, jag kan behöva lite råd. .. Om du aldrig skulle få för dig att göra för att det bara är Schizo-damp människor med prestationsångest som gör det.. ehm Ring mig!.. Jag skulle behöva lite råd...

Ibland är det tur att bollarna man har i luften är bollar och inte motorsågar. Jag hade sett ut som kalkonskivorna jag har på mackan ibland. För ibland tappar jag dem.. bollarna alltså..
( Tur att jag inte är en kille som skriver det här..)

Just nu känns det iallafall som att jag ska explodera i huvudet och det enda som håller ihop mig är ren livsnyfikenhet och glädje till det jag gör. Jag har många roliga och utmanande heltidsprojekt på jobbet.
Jag och producent Stefan är snart klara med vår nya låt "Ashes" som ska släppas och jag bara måste ta mitt körkort.
Emellan detta behöver jag repa och sätta ny koreografi med världens skönaste Dancecrew, min egen koreografi för kommande streetklasser jag vill kunna erbjuda som instruktör på Sportlife, förbereda en mindre programledarroll till helgen, gå på mina teaterklasser och dyka upp på gymmet för lite vanlig hederlig träning.

Viktigast av allt!! Kärleken till familjen och vännerna- De enda bollarna( motorsågarna) du inte ska ha i luften..Det enda som inte bör prioriteras bort, men ändå gör man det för, just jobb.
När man frågat människor runt omkring i världen om det fanns en sak de ångrat i sina liv, sa de just..
den knappa tiden med de dem älskade.

Jag vill fortfarande bli och göra allt. Jag är alldeles för nyfiken för att inte försöka.
Jag är beredd att misslyckas, falla, flera gånger om för att tillslut få det jag förtjänar.. att stå där med uppskrapade ben, längst upp på min egna bergstopp.

 Med min alldeles egna vackra utsikt.

                                Som jag själv har skapat...


 Godnatt, skatt! Puss
Min alldeles egna utsikt..

2 kommentarer: