torsdag 5 januari 2012

Skönhet kommer inte inifrån.

Så länge man aldrig yttrat ett ord, (spelar ingen roll, man tröttnar efter 5 minuter av " tysta leken" ändå..) är en skissad animerad figur, eller en jävligt snygg soffa.

Annars köper jag det. Skönheten kommer inifrån! Helt och hållet på alla sätt!! Det kan ju inte vara en tillfällighet att de absolut snyggaste människorna jag vet dessutom, är de charmigaste, vänligaste och varmaste människor jag känner.

Vi förälskar oss i utseenden varje dag. Men vi fastnar inte förrän vi har fått möta själen.
Vi faller lite, lite grann varje dag.. Våra hjärnor är så otroligt komplexa att de hinner registera utseende-gilla-falla lite-upptäcka personlighet-ångra sig-ignorera...ELLER registrera utseende- falla lite-gilla-upptäcka personlighet -gilla- falla lite djupare-... ELLER DET BÄSTA AV ALLT!!! Registrera utseende-INTE fastna- upptäcka personlighet- falla lite-registrera-igen...gilla!..Gilla som faan.

Fastna.

Sjuka koder eller hur?( Det finns fem miljoner olika också) och sjukare är att allt detta händer inom loppet av vad? En och en halv sekund!!?

På en och en halv sekund kan lilla singel du göra en personregistrering som känns som den skönaste käftsmäll du någonsin fått och helt plötsligt sitter du där med tre ungar, en slafsig pitbullterrierschäferschnausernåntinghund och en svärmorsa som du bara hatar..men det är det värt.!!<3

Jag kan säga direkt, här och nu att jag personligen faller för röstlägen.  Kanske är jag lite skadad.
( Men det visste du redan.) Men jag blir kär och dras till människor som har varma, lugna och mjuka röster.

Vissa fredags kvällarna brukar jag mysa till genom att sätta mig och lyssna på en talbok och..............
nä  jag skojar bara .. men seriöst. En varm röst och pang!
You got me!

Tänk om man bokstavligen såg ut som man betedde sig? Att utseendet skiftade med personlighet?
Då svääär jag på att jag hade sett ut som Grinchen en gång i månaden. Minst en gång.

Ha en grym kväll. puss


-Kääften jag har pmmmsssss!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar