onsdag 25 januari 2012

Man kan inte få allt..

och det är inte hela världen..Så vad är du rädd för?

Det är det enda som inte är ett ja till dig när du väl vågar be eller önska om något är ju ett ett enkelt nej..
Oavsett om det gäller ett nytt jobb, löneförhöjning, en dejt, en musikalhuvudroll på operan..osv
Men du har iallafall försökt och du fick nog mer utav det än vad tror fastän du inte fick just det du ville ha..typ, en ny kontakt, en ny erfarenhet, mer skinn på näsan, en biroll på Operan, men (jävligt många nya kompisar och nästa gång är huvudrollen din eller hur? =).)

Kärlek är ett annat exempel.
Jag känner en tjej som har fastnat lite, en jättegod vän till mig faktiskt...vi kan kalla henne Kajsa.
Kajsa själv är full av kärlek, hon är glad och positiv och vill inget annat en att träffa någon hon helt naturligt känner att hon kommer älska för resten av sitt liv och det är en bra tjej, jag vet för jag känner henne.
Hon har träffat någon hon tycker om..väldigt mycket. Mycket ,det märks för hon kan inte sluta prata om honom och när hon inte gör det tänker hon säkert på honom och när hon inte gör det.. a då pratar hon om honom .. och snäll (och något nyfiken) kompis som man är  (försöker vara)  lyssnar man såklart!!

När jag lyssnat ett tag .. säger jag shit tjejen.. du det låter som att du är kär.. och då tystnar hon och protesterar tvärt, NEEEEJ är du galen?
Killar är inget att ha egentligen , De flesta vill bara ligga, sen sticker dem,sårar en och sen ringer dem när de är fulla  på shotar och, och..
Jo så är det säkert( för många stackars killar därute också)
Men den här killen är ju grym och alltid när du hänger med honom så snurrar ju jorden åt rätt håll som du brukar säga.. och dessutom var det du som ringde honom en gång när du var full och pratade in på hans telefonsvarare och han fattade inte ett ord av vad du sa och,

och..då kommer det.

Jo.. men jag vill nog inte förlora honom. Jag vill nog inte förlora något så bra.

och jag förstår känslan , absolut men..Sorry tjejen ,  om man hade tänkt så om allt så hade man aldrig fått åka på några livsresor för då hade man alltid tackat nej. Chansar man inte kan man aldrig få veta hur det känns att ha fjärilar i magen , eller gå omkring och le åt absolut ingenting så folk tror att du har ätit cupcakes igen.. och visst skiter det sig, vilket det gör ibland så betyder det att det är något annat därute som är rätt för dig ju.  Varför är du rädd för att det ska suga liksom , då har du ju inget att jämföra med när det rockar?

Hon log, tog en slurk av sin varma choklad, tittade på mig och sa 6 lite,lite magiska ord.

Shit, jag tror jag är kär...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar