onsdag 4 januari 2012

Tanken jag absolut inte kan släppa...

Det är alldeles för sent, som vanligt har min kropp bestämt sig för att det inte är läge att sova nu.. utan om sju timmar när jag borde vara på jobbet... 

Jag brukar försöka straffa min trotsiga dygnsrytm genom att gå upp extra tidigt för att bli lagom trött till någon timma innan tolvslaget.. men den jävlas tillbaka samma kväll genom att vara äckligt pigg och nyfiken på vilka TED föreläsningar som kan ha lagts ut på Youtube,( eller bara läsa ett endaste blogginlägg till om den ryska 70 åriga proffsfotografens liv.
SEN, e jag klar.. fast ååhhh kolla!.. Nelly.com har mellandagsreaaaaa!! )...

Sedan piskar min dygnsrytm mig hånskrattandes morgonen efter genom att försätta mig i koma när larmet ringer. 
Larmet ringer. Jag hör inget.  Larmet ringer. Jag är i koma. Larmet ringer, mina grannar vaknar och vrålar genom brevluckan..

-TRYYYCKK PÅÅÅ SNOOOOZEKNAPPEN DÅÅÅÅ RAAAA!!!

Så nu skiter jag i vad kroppen tycker, borstar tänderna ,klär av mig och kryper ner.
Här ska sovas banne mig!!.
Huvudet på kudden.. och precis när jag får en antydan till slummer av något slag, slår den mig.

TANKEN JAG ABSOLUT INTE KAN SLÄPPA.
Så jag kastar mig upp, startar den redan Google misshandlade laptopen och.. googlar.

Ah!! Jag visste det!!!!!!! , Man KAN  blanda svartavinbär och kokos i en cupcake fastän det låter äckligt.
Recept ska testas snarast, Bra, är du nöjd nu tönt Berna?
Japp, Godnatt.

Puss!

Den finns!!..och ska bakas av mig snarast!!

2 kommentarer:

  1. Det skulle va roligt att träffa dig ngn gång...

    SvaraRadera
  2. Du är välkommen till sportlife Backaplan!! Där finns jag jämt:D!!

    SvaraRadera